Kereskedő és webáruházi technikus
Kereskedelem ágazat képzése, amely érettségivel és technikus szintű szakképzettség megszerzésével zárul.
A kereskedő és webáruházi technikus szakma új távlatokat nyit a kereskedelem területén. A szakképzett technikus az általános kereskedelmi folyamatok megismerése mellett alapos tudással rendelkezik a marketing, az online értékesítés és a webáruházak működésével kapcsolatosan.
Azoknak ajánljuk, akik kereskedelmi vénával rendelkeznek, nyitottak a kereskedelem új formáira és az online világ szerelmesei.
KOMPETENCIAELVÁRÁS
Átlagon felüli informatikai tudás, logisztikai és szervezőképesség, tervezési és elemzőképesség, számolási készség, fizikai aktivitás, csapatmunka.
A SZAKKÉPZETTSÉGGEL RENDELKEZŐ
- kialakítja a kereskedelmi egység külső/belső arculatát, termék-, ár-, értékesítési- és kommunikációs politikáját;
- megtervezi, elemzi, értékeli az áruforgalmi tevékenységet;
- irányítja, szervezi és ellenőrzi a kereskedelmi egység szabályszerű működését;
- a vállalkozás nyereséges gazdálkodása érdekében alkalmazza a gazdasági, jogi és marketing ismereteket;
- kezeli a megrendeléseket, a törzsvásárlói nyilvántartásokat, a bónusz rendszereket;
- árukatalógusokat, árjegyzékeket állít össze;
- a legkorszerűbb digitális és technológiai ismereteinek alkalmazásával irányítja a kereskedelmi és elektronikus rendszerek folyamatszervezését, informatikai megvalósítását;
- aktualizálja az online tartalmakat, részt vesz az aktuális online, offline kampányok lebonyolításában;
- ellátja a nyilvántartással, a vásárlók kezelésével, az adatszolgáltatással, az adatok védelmével kapcsolatos adminisztratív feladatokat;
- szakszerűen kommunikál idegen nyelven.
ISKOLASPECIFIKUS INFORMÁCIÓK A KÉPZÉSHEZ
A kereskedő és webáruházi technikusi képzés, olyan komplex tudást adó szakmai oktatás, amely teljesen új távlatokat nyit a kereskedelmi folyamatokban, az online értékesítésben, úgymint a digitalizáció vagy a technológiai újítások az áruforgalom területén. A szakképzett technikus kereskedelmi egységet és webáruházat működtet. Feladata az áruforgalom lebonyolítása, az áruk adás-vétele, amely magában foglalja a B2B, a B2C kereskedelmi és webáruházi értékesítést. Megtervezi, elemzi, értékeli az áruforgalmi tevékenységet. A vállalkozás nyereséges gazdálkodása érdekében alkalmazza a gazdasági, a marketing, a jogi ismereteket, melynek következtében képes kialakítani a kereskedelmi egység külső/belső arculatát, termék-, ár-, értékesítési-, és kommunikációs politikáját. Irányítja, szervezi és ellenőrzi a kereskedelmi egység szabályszerű működését, ellátja a nyilvántartással, az vásárlók kezelésével, az adatszolgáltatással, az adatok védelmével kapcsolatos adminisztratív feladatokat. Kezeli a megrendeléseket, a törzsvásárlói nyilvántartásokat, a bónuszrendszereket. Árukatalógusokat, árjegyzékeket állít össze. Konkurencia elemzést végez a termékkereskedelem területén. A legkorszerűbb digitális és technológiai ismereteinek alkalmazásával irányítja a kereskedelmi és elektronikus rendszerek folyamatszervezését, informatikai megvalósítását. Aktualizálja az online tartalmakat, részt vesz az aktuális online, offline kampányok lebonyolításában. Szakszerűen kommunikál idegen nyelven. Feladatait környezettudatosan, a fenntarthatóság jegyében végzi.